Friday, November 13, 2009

kaPaL itU meMbaWa kU pergi jAuh

da genap 2 minggu x tulis blog

lame siot x tulis blog,,xde tenet katekan. so dlm 2 mgu x menulis nih,aku dok bace blog org len je ar sepanjang aku merehatkan diri dlm dunia blog nih..mcm2 spesies blog yg aku jmpe,,moron ar,,prinsip tut ar,,me and life ar,,perjalanan ini masih panjang ar,,hurm..mcm2 ar.. tajuk article pon berbagai2..ade yg copy paste lirik lagu,,ade yg dok ngaja care2 nk delete fb,,ade yg dok citer psl life die spnjg kat alex nih,,ade gak yg mengulas lirik lagu dan mendakwa bahawa lirik lagu itu bertepatan dgn life die..tp tuh smua pe aku kesah?? aku bace jer ar..cam best ar plak en..


berbalik kepada blog aku plak,,sbnrnyer aku da lame nk story psl bendalah nih..tp apekan daye tenet cam b iskut cap ping pong yg mcm kat sblh nih ar plak en..tp ok ar jgk,,tenet xde,bley study (bajet jer..doa2kan ar aku)..okeh..start..

pade hari jumaat 2 minggu yg lepas,,aku tido lmbt nk mampos. kol 4 pagi baru nk tembak kepale aku kat bantal..bnyk kene doe.,,basuh baju etc..(padahal basuh baju sejam jer..men game berjam2)..talah,aku tdo lewat pon bkn sebab ape,,sbb esok ari sabtu tuh xde kelas. whole day free. ttiber plak ade org kejut kol 8.15 sbb ade x ray..aku pon follow je ar..




sampai kat hopital,,tibe2 digembar-gemburkan bahawa doctor yg bertanggungjawab belum tiba di tempat kejadian,,menurut laporan,beliau hanye akn hadir pada pukul 11 waktu tempatan.. (mcm kes rompakan ar plak en)..so aku ngn member2 len pon pegi ar makan kat satu kedai makan nih yg dinamakan sebagai "disease"..disease tuh bukan name sebenar kedai tuh..tp ape ntah name sbnrnyer die..x tgk plak kat papan tande kedai tuh..difahamkan bahawa nama "disease" itu diberikan sendiri oleh para pelajar malaysie yg sudah menjadi senior. sejarah name disease tuh,,menurut senior tahun 4,,dulu2 diorg slalu makan kat situ..tuh x jd masalah pon..yg masalahnyer,,lps diorg makan kat situ jer,,mesti saket perot,,makan kat situ jer mesti saket perot. so diorg pon menggunakan kuasa veto yg diorg ade kat diorg sebagai pengguna berhemah,,dengan memboikot kedai makan tuh. so diorg pon reramai ar x pegi makan kat situ lg. kalo ade org nk pegi kedai tuh je, diorg akn kate..


"jangan makan kat situ..'disease' doe"


dialog tersebut sentiase menjadi siulan pelajar malaysie sekirenyer ade diantara mereka yg cube2 untuk mendekatkan diri mereka kat kedai tuh..then,,lelame pastuh, kedai tuh pon dipanggil "disease"..begitulah sejarahnyer bagaimana name disease tuh dibentuk..walaubagaimanapon, proses boikot tuh x bertahan lame pon..tahan berape minggu jer..(cam x kenal plak org mlayu nih camner en)..pas brape minggu tuh diorg pegi serang jgk kedai disesae tuh..ok..stop citer psl sejarah disesae..sambung citer aku balik..

lepas jer makan kat kedai disease tuh,,aku pon gerak ar gi balik kat tempat x ray tuh sementare din plak gi balik asrama nk amek sorg budak yg baru bgn tido..xray stat kol 11, bajet kol 12 da bley settle..last2 kol 1.30 baru abes..mcm2 ragam ar kat hospital tuh..tuh yg lmbt..nk plak pmpuan yg wat xray dulu..hurm..lg ar lmbt..tergendale sket ar aktiviti aku petang tuh nk gi mansyiyah...


then lps xray,aku pon gerak ar balik asrama nk urus diri..mandi smayg smua ar. pastuh aku pon bergerak ar ke mansyiyah ngn din yati sal n erna(sengal) dengan berbekalkan peta yg amat efektif yg telah dilukis oleh seorg memberku yg penah pegi ke mansyiyah tuh..kitorg nk carik tarasogo..jalan pnye jalan,,kaki tuh smpi nk tercabut, baru ar jmpe kedai tuh..aku pon beli ar soratago yg bercorak tompok2 lembu new zealand..mcm lawa r plak en..padahal nk bwk tido aje pon en..tp mampos ar,,duet aku,,aku pnye ske ar nk bli corak ape pon..then beberape minit lepas beli gotasaro tuh,,ttiber fatiq call din,,die kate ade 3 org dak pmpuan ksp nk gi beli gorataso mlm tuh,,tp xtau mane kedainyer..so mlm tuh aku ngn din pon gi mansyiyah lg skali utk guide diorg..mlm tuh mase pegi ngn diorg,,kitorg try survey harge kat kedai len,mane tau kot2 dpt yg lagi murah ker..tp xpdt harge laen slain 220 genih..peniaga2 kat kedai skitar tuh da pakat sesame diorg kot..ntah ar..


lepas balik dr mansyiyah mlm tuh,,ade perjumpaan ngn dak2 group utk buat assignment history medicine..bincang mcm2 ar..tp aku mcm xde function jer utk perbincangan tuh,,aku tukang wat slide aje pon..tp ok gak2 wat perjumpaan camtu..boley borak2 sket..so xde ar terase sgt kepenatan tuh..

then,,lps abes perbincangan tuh,,aku pon balik ar ke bilik aku,,aku nk makan,,lapar doe,,aku makan ape ntah name makanan tuh,,rupe mcm nasik,,tp rase mcm berger..ntah ar,,org da bagi,aku tibai je ar..sedap jugak..mase tgh makan tuh..aku bermonolog ar plak en..


"penat ar jgk arini"

"tidokol 4"

"bgn kol 8"

"ulang-alik kat tmpt xray 2x"

"menunggu giliran nk xray"

"mencarik kedai kat mansyiyah berjam2"

"pegi mansyiyah lagi skali mlm tuh"

"then ade perbincangan grup plak"

"last baru ar dpt menikmati waktu rehat dgn makanan free nih"



tgh syok bermonolog tuh ttiber idham masuk bilik aku sambil bawak satu beg itam..ntah isi ape dlm die aku xtau ar..idham kate..



"nah rep,aku saje2 beli nk bg ko maen"



aku pon bukak ar nk tgk isi pebende dlm beg tuh..hasilnyer..

terkezut!


wohoooooo..timer kaseh bbnyk ar idham..tanpa ku sedari, xsemena-mena air mataku jatuh membasahi pipiku (tipoo jer)...



yang pasal tajuk ngn pic kat ats skali nih..mmg xde kene mengena..aku just teringat kat lagu starlight dari muse..lirik die english.."far away,the ship is taken me far away"..aku translate je ar dlm bm utk jadikan tajuk artikel aku nih..wallahualam..

No comments: