Saturday, November 14, 2009

100% cOurAge

kan best klu diorg life aku mcm dak 3 ekor nih



smlm ari jumaat,,cam bese ar pepagi kol 8 gi futsal.even aku hnye mmpu lelapkan mate lps kol 5 pagi,,alhamdulillah masih ade lg sisa2 tenage dlm bdn aku nih utk gi men futsal..pagi tuh men futsal mmg puas ar..kluar sket sisa2 testosterone ngn testarosa dlm bdn aku..sehat walafiat ar jadinyer..nih nk cter mse men futsal plak..mse tuh da kol 9.30,,so ade stgh jam lg utk kitorg gne court tuh..ttiber ade org2 dtg nk suro kitorg blah..diorg kate diorg ade match bola baling..pastuh abg din ngn abg helmi pon gi ar terangkan kat diorg yg dak2 international da booking smpi kol 10..tp org arab tuh nk mmg gak,,die kate pihak U bg kebenaran kat diorg start gune kol 10,,and then diorg kate lg yg pihak U kate diorg boleh gune court tuh utk aktiviti straching sblm perlawanan..so diorg consider U bg kebenaran kat diorg utk gne court tuh start kol 9.30..abg din da lawan giler2 da..tp kalah jgk..dak2 senior yg bengang tros balik..

pas abes maen tuh,,abg din kompolkan smua bdk,,ade tazkirah sket..yg bg tazkirah tuh sorg ustz dr mandaroh rsenyer..die men futsal skali ngn kitorg..tajuk tazkirah,xlaen dan x bukan ialah mengenai kesabaran (maklum ar hati smua tgh panas)..antara petikan tazkirah:

"sebentar td kesabaran kter smua baru shj diuji"
"jd ana harap kite smua redha dgn ujian ni"
"jdlah org yg penyabar"
"kiter spttnyer rse bersyukur sbb Allah bg ujian kat kter"
"ini kerana,Allah sndri da berfirman dlm Al-Quran"
"jika aku cinta akn sesuatu kaum itu,aku akn menguji mereka"
"jika mereka redha dgn ujian tersebut,maka mreka akn dpt kredhaan-Ku"
"barang siapa yg tidak redha nescaya mreka tdk akn dpt kredhaan-Ku"

doakanlah aku jd seorg hamba Allah yg sabar dan redha dgn ujian dari-Nya..aminn

"muhasabah diri"


then pd sblh mlmnyer aku agk rilek ar sbb,bajet nk basuh baju mlm tuh,tp xjd sbb ade org tolong basuhkan,,sabun sponsor plak tuh..mmg best..disaat aku tgh sebok men game utk menunggu kepulangan member2 yg gi "taman mimpi",,ttber mori dtg,die kate ade dak pmpuan thn 2 nk pakai musyrif..aku pon terkezot ar sbb,,pahal aku plak yg terpilih sdgkan masih ramai lg yg lebey ensem and talented drpd aku..pastuh mori kate dak thn 2 tuh nk 2 musyrif,,die suro aku ngn din ar pegi,,memula akak thn 2 tuh nk mintak tlg mori jd musyrif..tp die saket ar plak..so aku ngn din pon pegi ar jd musyrif akak2 tuh..mase da kat bawah tuh,,aku bajet aku ngn din jd musyrif sesame, rpe2nyer kitorg kene pisah..aku gi gam'ah,din gi ibrahimiah..so follow jer ar akak2 tuh..smpi jer kat gam'ah baru ar aku tau npe akak2 nih nk pkaia musyrif..jal nk gi rumah diorg tuh agak gelap ar..sunyi sket,,xbnyk org lalu2..berlecak plak tuh..xheran ar diorg nk pakai musyrif..mse nk balik asrama balik tuh aku ar plak yg cuak,,jln sensorg ttgh mlm,,lpe plak bwk pisau..klu x,xde ar cuak sgt..aku balik nek trump..aku tgu din kat stesen trump camp cesar..



mse otw balik tuh,,aku cam plek ar apsl mlm tuh alex meriah sgt..org smua riuh jer..bunyi hon bkn men lg..siap plak ade bendera mesir kat mane2..kat kreta,,basikal,kedai,smua ade gantung bendera mesir..aku igt ade demonstrasi ker ape ke..last2 tuh br aku igt yg ade match bola egypt lwn algeria..dlm kpale otak aku pikir:


"hurm..nih sah2 mesir mng bola"


"egypt football team yg pernah menewaskan juara dunia italy"

pastuh aku ngn din gi ar kat sorg pak arab nih,,die pegang2 bendera mesir bkn men bnyk lg..kitorg nk tnye yg mesir mng ke mlm tuh? maka terjadilah diolog kat bawah:


"ya basha"
"misr win?"(xtau win dlm b.arab ape)

org arab tuh kate,,xlawan lg pon,,esok mlm br lawan..pergh..mmg giler bola ar org arab nih..blom lwn lg dah riuh da..tp aku respek ar sbb semangat kenegaraan diorg mmg tinggi..aku bermonolog:


"kalaulah rakyat malaysie pon mcm nih..alangkah indahnyer"(ayt bunga)


smpi tuh je ar cter aku stakat nih..yg psl tajuk kat ats nih..tuh tajuk lagu kartun ninja boy..sbb tuh aku letak gmbr ninja boy tuh..teringat plak mase kecik2 dulu aku slalu tgk kartun tuh..stiap ahad kol 11..wallahualam..

No comments: