Saturday, October 31, 2009

sEriNgkaLi kAu CubA kaTa taK pErLu tU seMua


sesegar hijau daunan

begitulah kita dibaratkan

tiada siapa yg bisa memisahkan kite

antara kita semua



tgh dok2 termenung,ttber lirik tuh terngiang2 kat tlinga aku..tuh lagu yg aku penah dnga mase aku f1,,tp skrg da xdnga lgsg..lagu tuh kire mcm pengikat ukhuwah ar kirenyer..

nih,,rabu petang tuh syed(plajar terbaik kiba sepanjang zaman) dtg dr cairo,,nk jenguk kitorg dak2 medik mara..then dak2 laki pon bwk ar die jenjalan kat kwsn skitar..xbwk jauh mane pon..gi pantai..gi maktabah..tuh jer..mase begitu mencemburui..mlm tuh ade jamuan sket..dak pompuan masak spaghetti..syed kate:


"sedap juagak walaupon masin"

"tp aku tambah"

"sblm2 nih makan,aku xpenah tambah"


kembang kot idong si tukang masak..


kami


yg psl tajuk kat ats nih mmg xde kene mengena..aku just teringat kat lirik lagu reshmonu..tajuk die "cintaku pergi"..korg carik ar sndri dlm tenet..nk bluetooth pon no hal..gambar air terjun kat ats skali nih plak,ade ar sket kene mengena dgn ape yg nk aku smpikan utk post kali nih..aku sbnrnyer nk amek gmbr air sbb nk menggambarkan peribahasa 'air dicincang tak akan putus'..utk nk bg gmbr air tuh mcm menarik sket..aku letak ar gmbr air terjun..wallahualam

No comments: