Saturday, October 31, 2009

iN leArniNg yOu wilL teAcH anD iN tEacHinG yoU wilL leaRn


hari itu hari selasa..ari slpsnyer ari rabu..khamisnyer plak exam..jumaat plak cuti..sabtu ade medical cek up utk x-ray..tp tuh smua lantak die ar..xde kene mengena sgt pon..


pagi tuh adlh hari selasa..aku bgn awl sgt sbb nk gi bank bukak akaun..xsggp bai pgg duet bnyk lelame..klu diikut firasat bomoh,satu hari nnti pasti duit itu akn di curi oleh toyol,tp mmpos ar,aku bukan caye pon..so aku pon bergerak ar ke bank bersame member2 len pada pukul 6.45 pagi..siap ar bwk buku dlm beg konon2 nk bace smbil menunggu dpan bank..esok nk exam ar katekan..smpi2 bank kol 7 pagi,xtau nk buat ape..dok terpacak depan bank..seb bek ade pak cik polis tuh sanggup borak ngn kitorg..siap ar die dok tayang video dlm hp die. video tuh psl unta lahirkan anak je,xlebih dr tuh..smbil2 borak tuh ade ar 2-3 kali selak buku..tp bnyk mase aku lebih tumpukan kat aku pnye tido..ngntok doe..



tepat kol 8.30 bank pon bukak(cam plek ar plak bukak on time),,then kitorg pon lakukan ar ape yg patut..yg len sumer ok..aku je ar yg ade sangkut sket,,xbwk gmbr..officer bank tuh suro aku bg gmbr kat die sblm pkl 1,,aku pon balek ar sensorg nek teksi. mse balik asrama dpt 3 genih(sbb aku puji pak cik teksi tuh kot)..mse nk pegi bank balik dpt 4 genih,,tp aku mmg xpoti ngn pak cik teksi yg mase aku gi bank balik tuh..aku lupe deal hrge sblm naek..so sblm turun tuh aku tnye die..

"berapa?"

"bg ar berapa yg ko nk.."




aku pon bg ar 3 genih..pastuh die bley kate x cukup..die nk 4 genih..padahal aku naek sorg jer pon..sabar je ar aku..ade hikmah tuh..

akhirnyer lps smua slesai,alhamdulillah aku berjaye bukak akaun..doakan ar aku jd org yg pandai berjimat cermat dan suka bersedekah..amin..

penat bro?


yg pasal gmbr ngn tajuk kat ats skali nih plak,,sememangnyer xde pape pon..aku just teringat kat lagu tarzan yg bertajuk "son of man"..yg tajuk aku tulis kat ats skali nih,tuh ar die salah satu baris lirik lagu tuh..cm bese klu nk lagu tuh meh sini..kter blutooth..wallahualam






No comments: